Vanliga frågor vid online-beställning

Följande frågor ställs ofta om beställningssätt och om online-butiken. Kanske hittar du svaret på just din fråga här?

Hur blir jag kund hos boesner.se?

Du blir kund hos boesner.se när du har slutfört din första beställning.

Välj först de artiklar du vill köpa och lägg dem i varukorgen. Efter att du har klickat på "Fortsätt till kassan" väljer du alternativet "Jag har inte beställt i Boesners online-butik tidigare eller känner inte till mitt kundnummer". Därefter registrerar du dig genom att lägga in dina adressuppgifter, osv.

Du får ditt kundnummer på den första fakturan som du får med din leverans. Ditt lösenord är det postnummer som du angav vid din beställning (inklusive mellanslag). Du kan ändra lösenordet sedan. Vi rekommenderar att du ändrar lösenordet till något som du väljer själv. Förvara lösenordet på en plats som bara du har tillgång till. Ditt kundnummer får du också på fakturan som medföljer din leverans.

Hur kan jag beställa?

Du kan endast beställa varor via online-butiken.

Vår online-butik är rolig och lätt att använda. Varje artikel har en utförlig beskrivning och du kan ta god tid på dig när du väljer, samtidigt som beställningen sedan går snabbt och enkelt.

Om du handlar ofta och känner till dina artikelnummer kan du med fördel handla via direktbeställningen, som gör att din beställning går ännu fortare.

En kort förklaring av hur du använder online-butiken kan du läsa här.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normalt får du dina konstnärsmaterial 2-4 arbetsdagar efter beställningen, måndag till fredag. Vid omfattande beställningar som ska levereras via spedition förlängs leveranstiden. Som regel kan leveransen tas emot inom 14 dagar.

Hur vet jag när mina konstnärsmaterial har skickats?

Du får besked via din e-postadress så snart din beställning lämnar oss och lämnas över till transportören (vid försändelse med transportör). Du kan då följa på Internet var din beställning befinner sig.
Vid stora beställningar som levereras via spedition blir du som regel uppringd innan själva leveransen.

Kan jag övervaka mitt paket?

På www.ups.se kan du se statusen för din leverans. I det mejl som du får när ditt paket skickas iväg finns paketets tracking-nummer.

Vad händer om jag inte är hemma när beställningen kommer?

Om du inte är hemma när din beställning kommer lämnar transportören ett meddelande om att de försöker igen nästa arbetsdag. Är du inte hemma vid nästa leveransförsök ombeds du kontakta transportören för att hitta en tid för leverans. Kontaktinformationen hittar du på själva meddelandet från transportören. Ha ditt paketnummer redo vid kontakt med transportören.

Vad kostar själva frakten?

Vid beställningar till ett värde över 1 500 SEK gäller fri frakt. Vid beställningar under 1 500 SEK gäller en fast fraktkostnad på 79 SEK. Om beställningen är på mindre än 550 SEK tillkommer ett särskilt beställningstillägg på 30 SEK. Det tillkommer fler kostnader för frakt vid beställning av särskilda produkter, lösa kilramar och uppspända kilramar i stort format.

Jag hittar en artikel hos boesner.com som inte finns hos boesner.se. Vad beror det på?

Utbudet hos boesner.se är något mindre än utbudet hos boesner.com. Det svenska sortimentet uppdateras dock kontinuerligt.

Kan jag beställa varor från Boesners tyska butik?

Om du vill beställa från sortimentet hos boesner.com behandlas din beställning som en utlandsbeställning. Det innebär att du måste sätta ihop din beställning manuellt och skicka den via boesner.com. Utlandsbeställningar kan endast ske mot förskottsbetalning. När din betalning har nått Tyskland tar det 10-14 dagar innan du får din leverans. Fraktkostnaderna är också något högre vid utlandsbeställningar.

Jag har handlat hos boesner.com tidigare och har ett tyskt kundnummer. Hur gör jag för att handla hos boesner.se?

Vi ber dig att registrera dig som ny kund hos boesner.se. Efter genomförd beställning kan vi tilldela dig det kundnummer du hade i Tyskland.

Kan jag beställa från den tyska katalogen?

Din beställning behandlas då som en utlandsbeställning (se Kan jag beställa varor från Boesners tyska butik?).

Hur kan man betala i online-butiken?

Du kan betala med Mastercard eller VISA-kort.

Du kan också välja att få en faktura skickad till dig, där du överför beloppet till vårt bankkonto inom 14 dagar efter mottagning. Fakturan ligger i paketet tillsammans med dina konstartiklar. Vår bank är: Nordea Bank AB (publ), Stockholm, plusgiro: 61551-5. Vänligen kom ihåg att ange ditt fakturanummer vid inbetalning.

Beställningar som överstiger 1 500 SEK kan endast genomföras mot betalning med kreditkort eller förskottsbetalning. Betalningssättet "Faktura" visas därför inte när du ska avsluta din beställning om ditt beställningsbelopp överstiger 1 500 SEK. Kontakta oss om du vill göra en beställning mot förskottsbetalning.

Jag har lagt varor i varukorgen och vill avsluta beställningen. Vid nästa beställningssteg får jag meddelandet "Din varukorg är tom".

En orsak kan vara att du använder en gammal länk till online-butiken. Ange www.boesner.se på nytt i din webbläsares adressfält. I de flesta fall löser detta problemet. Radera webbläsarens historik om problemet kvarstår.

Det önskade antalet för en viss produkt reduceras i varukorgen. Vad beror det på?

Online-butiken är direkt ansluten till lagret som ständigt uppdateras. För att du ska vara á jour med hur stora mängder vi kan leverera läggs de mängder du vill beställa ihop och stäms av med den faktiska lagerkapaciteten. Om en produkt inte kan levereras i den mängd du vill ha kan du på så vis välja en alternativ produkt.